Sommerferie og ny stofrulle

I år har jeg ikke været ude og rejse. Jeg har været hjemme i 5 uger... Jeg er skolelærer og har derfor været så heldig at kunne være hjemme så længe. Min mand er selvstændig og har derfor knapt så meget ferie. Men det blev da til et par uger sammen. Min ældste datter kom "hjem" fra efterskole. Hende så vi godt nok ikke meget til i løbet af sommeren.

Hvad laver man så, når man ikke skal ud og rejse? Vi havde lavet en liste, men meningen var, at den ikke skulle være alt for lang, for det vigtigste vi skulle var at holde ferie. Jeg brugte det meste at de første uger på at hækle, min yngste legede på legepladsen og min mellemste så film og SLAPPEDE af. 
Ind i mellem tog vi på ture forskellige steder. 
- Vi var på Bakken
- Vi var på Københavnertur op til flere gange. den ene med besøg i Rundetårn og kanalrundfart, en med frokost på DANSK restaurant med smørrebrød og en med ren shopping. 
- Vi var i biografen og se Grusomme mig 2 (vi forsøgte at vælge en dag med dårligt vejr :-)
- Vi var på Frilandsmuseet og kørte i hestevogn.
- Vi var ude og plukke jordbær og ærter
- Vi var på stranden og bade i Hundested.
Derudover har det jo været fantastisk vejr og vi er så heldige at have en pool i vores grundejerforening, så den har vi brugt rigtig meget denne sommer.

Da min ældste har været på efterskole og rejst et par gange med dem og været på Roskildefestival, syntes vi også at der skulle være noget for den mellemste. Så hun tog 4 dage til London med sin far. Og de kom hjem med dejlige gaver til os. Jeg fik en rulle med forskelligt lækkert og flot Libertystof, købt i Liberty ( et besøg kan godt anbefales). Nu skal jeg bare finde ud af hvad jeg skal sy. Min sidste rulle blev til et tørklæde og en nøglesnor ( og der er mere stof :-)

Lige pt. er jeg i gang med et hemmeligt projekt, der er så hemmeligt, at det ikke engang tåler et sneak peek. Så mens jeg laver det, kan jeg jo tænke over, hvad jeg skal lave af stoffet



Min nye Libertyrulle

Kommentarer