Krea i haven

Nej, det handler ikke om Arne og Carlos i haven, selvom det også er spændende. Men mere om det en anden dag.

Asta og jeg har været kreative i forhold til at udnytte pladsen. Vores have er, som jeg tidligere har nævnt, ikke særlig stor. Vi har ét bed, to højbede, lille græsplæne og selvfølgelig min elskede overdækkede terrasse. Højbedene har jeg ikke været særlig god til at få plantet/sået til i tide. Men med en lille hjælper, så har jeg nået det. Det ene bed er sået til og det andet er godt på vej.

I det første bed står en gammel trofast purløg og ved siden af har jeg sat en persille. Sådan en som man køber i grønt afdelingen i supermarkedet og som man bruger lidt af, sætter resten i vindueskarmen og glemmer. Først når man bliver irriteret over at den drysser tørre blade ned, kommer man i tanke om den og så smider man den ud. Nu har jeg fået brugt af den mere end en gang. Min mand har købt en oregano, som også står med de to andre krydderurter. 

I resten af bedet har Asta og jeg flottet os med følgende ting:

Gulerødder
Morgenfruer
Radiser
Hvide jordbær
Rødbeder
Pluksalat
Morgenfruer ( selvsået og flyttet)
Tallerkensmækker

Billedet er taget omkring 1. juni og allerede 4 dage efter var radiserne begyndt at spirer.

Kommentarer