Hjemme igen og en gave

Krisen på ferien blev næsten afvæbnet. I det mest skumle område i Frederiksted på St. Croix (vi var der om dagen) kom vi forbi en stof/kreabutik. Det var et Mekka uden lige. Her fandt jeg en ny hæklenål, men da den var i amerikansk størrelse kunne jeg ikke ramme min gamle hæklenål og mit ferieprojekt måtte lægges tilside. Men garnet kunne jo bruges, så jeg fik hæklet to nye karklude, som skal give væk i gave.

Grundopskriften har jeg fundet på Drops. Egentlig er det grydelapper, men jeg har brugt dem til karklude. Jeg starter med 54 luftmasker. Det giver mig 24 stjerner. Jeg hækler 16 rækker stjerner. Når kluden er vasket, passer den størrelse fint til min hånd, når kluden er foldet en gang. Hvordan man hækler stjernerne kan ses hos drops, de har en god forklaring. 

Lækre sæber fra JDNatlady

Kommentarer