Min yndlings buket

Jeg eeeelsker rabarber. Som barn var det et hit at få en stængel og gå at bide i. Eller den søde rabarbergrød med mælk.

Jeg er vokset op i lejelighed og vi havde derfor ikke selv rabarber. Men jeg havde både mostre og onkler, som gerne delte ud af deres, så vi fik ind i mellem hjemmelavet grød.

Da jeg flyttede sammen med min mand, fik vi en enkelt rabarber i haven på kollegiet, som vi tog med til vores midlertidige (5 år) lejelighed. Her boede rabarberen i en plantekassens på altanen. Og da vi flyttede hertil kom rabarberen selvfølgelig med. 

De sidste par år har den dog haft det lidt skidt, så jeg lod den være. Men i år står den fint igen og nu må den vise, hvad den duer til igen.

Jeg har plukket en fin buket og den skal helt klart ind og laves til noget lækkert.



Kommentarer