Småkager på vej...

Hver anden tirsdag skal vi ikke selv lave mad. Vi skal bare sætte os til bords hos nogle venner kl. 18.30. Det giver en dejlig frihed og masser af tid på en helt almindelig tirsdag. Asta og jeg har brugt eftermiddagen på at bage småkager. Jeg er jo af den holdning at småkager ikke kun hører julen til. Jeg har lavet en helt almindelig småkagedej og tilføjet skallen af en halv citron for at give den lidt friskhed.

Find fejlen ;o)


Opskrift:

300 g. mel
150 g. sukker
150 g. smør
1 tsk. bagepulver
1 knsp.salt
1 æg (jeg bruger altid pasteuriseret æg, når jeg bager med børn. Glæden ved at småspise dej overskygger min holdning til smag og økologi)
Skal af 1/2 citron

alle ingredienserne røres sammen til en fast dej, som rulles ud ( 3 - 4 mm. tyk) og kagernes stikkes ud og sættes på en bageplade. Småkagerne bages i ca. 10 min. ved 180 grader og køler af på en rist.

Småkagerne kan pyntes med glasur og krymmel.

Kommentarer